dilluns, 16 de juny del 2008

Aigua freda

Font: Diari de Girona
http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2008061600_4_271842__Opinio-Aigua-freda

JESÚS BADENES L'any passat, un amic em proposava informar del riu Ter. El meu interlocutor em va donar unes dades: el Ter havia estat set mesos del 2006 per sota del cabal mínim previst per la Llei de 1959. Ho vaig publicar el 8 de febrer de 2007: "L'ACA ha transvasat aigua del riu Ter a Barcelona il·legalment durant 2005 i 2006". Pocs dies després, un company l'obligava a escriure una carta en la qual m'acusava de buscar la polèmica. Un any i mig després, 1.500 persones es manifestaven perquè es compleixi la llei. A la protesta hi havia la meva font i el que m'acusava. Els que parlen clar sempre ofereixen la mà als covards. No es pot anar amb mitges tintes: el Ter és un riu gironí que desemboca a Barcelona. Ara, l'objectiu és una política de l'aigua més racional. No pot ser que els regants de l'Ebre demanessin suport als gironins contra el transvasament a València i Múrcia i ara no vulguin ser "solidaris". Si Barcelona és la capital del país, tot el país l'ha de mantenir. I els que més tenen, que donin més. I les coses pel seu nom.